רמת אטימות IP – מה זה אומר?

עששית לגינה

הידעתם? אחת הדרכים הפשוטות ביותר לקבוע כמה עמיד ואיכותי מוצר שברשותכם היא להבין כיצד הוא מסווג ומהי משמעות הסיווג. רמת אטימות IP היא סיווג מידת האטימות של מכשירים ומוצרים רבים, ביניהם גם העששיות החדשות שלנו – עששיות סולאריות SOLANT לדוגמא. לצד האותיות IP, מורכב הסיווג משתי ספרות, הראשונה מסווגת את רמת האטימות לאבק או חלקיקים, בעוד השנייה – את האטימות למים.

זה אולי נשמע מורכב, אבל ההפך הוא הנכון! רמת האטימות לרוב תהיה גלויה וברורה, ואנחנו בטוחים שעם קריאת המאמר שלנו, תגלו כמה חשוב להכיר ולהבין אותה. כיצד תוך קריאה מהירה בלבד תוכלו לשדרג את מרחב האאוטדורס הפרטי שלכם? איך תוכלו לבחור בקלות במוצרים האיכותיים ביותר? כל התשובות כבר כאן:

תוכן עניינים:

 

אטימות לחלקיקים/אבק (הספרה הראשונה)

הספרה הראשונה ברמת אטימות IP מסווגת את האטימות לחלקיקים ואבק, ובעצם קובעת את גודל החלקיקים שאינם יכולים לחדור אל המוצר תודות לכך. לדוגמא, אם רמת האטימות לחלקיקים היא 0 (IP0X) – המוצר שברשותכם אינו אטום כלל. דוגמא נוספת, אם רמת האטימות לחלקיקים היא 1 (IP1X), חפצים גדולים מ- 50 מ”מ לא יחדרו אל המוצר. 

אטימות גבוהה לחלקיקים המסווגת כ- 5 (IP5X) קובעת כי המוצר אטום ומוגן מאבק, אך מעט אבק דק עדיין עלול לחדור פנימה מבלי לגרום כל נזק. האטימות הגבוהה ביותר מסווגת כ- 6 (IP6X) וקובעת כי המוצר אטום לחלוטין לאבק.

 

אטימות למים (הספרה השנייה)

בדומה לחלקיקים ואבק, הספרה השנייה ברמת אטימות IP מסווגת את האטימות למים, וקובעת את מידת חדירת המים שהמוצר יעמוד בה, בהנחה ונמצא בסביבה רטובה. לדוגמא, אם רמת האטימות למים מסווגת כ- 0 (IPX0), המוצר שברשותכם אינו אטום למים כלל. אם רמת האטימות למים היא 1 (IPX1), טיפות מים בלבד אינם יהוו סכנה למוצר. 

אטימות גבוהה למים המסווגת כ- 5 (IPX5), קובעת כי המוצר נבדק ונמצא שלא ייפגע אף מסילון מים, המוצר עמיד בפני 12.5 ליטר מים בדקה. אטימות גבוהה יותר מסווגת כ- 6 (IPX6) ואף מתייחסת לסילון מים עוצמתי, השקול ל-100 ליטר בדקה, בלחץ של 100 קילו-פסקל, ממרחק 3 מטר! 

רמות אטימות גבוהות יותר המסווגות בין 7 ל- 9 (IPX7, IPX8, IPX9) אף מתייחסות לטבילה בעומק של מטר ויותר, ולסילון מים עוצמתי בטמפרטורה גבוהה. סיווגים אלה מיועדים למוצרים ומכשירים אשר לרוב נעשה בהם שימוש ממש בתוך המים. 

 

עששיות סולאריות – רמת אטימות IP65

עכשיו, כשאתם “בקיאים יותר בחומר”, אנחנו מתרגשים לנתח ביחד איתכם את רמת האטימות של עששיות סולאריות SOLANT – מוצר מהפכני שיאיר את המרחב החיצוני שלכם, עם רמת אטימות אידיאלית לתנאי חוץ וסביבה רטובה:

הספרה 6 קובעת שאבק דק לא יחדור אל המוצר, כך באופן טבעי וללא חשש, תוכלו למקם את העששיות הסולאריות בגינה, בחצר, במרפסת, או היכן שתבחרו. תוכלו להסיר את האבק בקלות מהחלק החיצוני של העששיות, בידיעה שלא יחדור פנימה ויגרום לתקלה או לנזק.

הספרה 5 קובעת כי עששיות סולאריות SOLANT עברו בהצלחה מבחן סילון מים במשך 15 דקות, עם זרם של 12.5 ליטר בדקה, בלחץ 30 קילו-פסקל, ממרחק 3 מטר. בשפה פשוטה יותר: אין כל חשש למקם בחוץ, בקרבת ג’קוזי מפנק או בריכה ביתית, עששיות סולאריות עם רמת אטימות גבוהה שכזו למים ואבק!

 

עכשיו בגודלייף אאוטדורס: עששיות סולאריות איכותיות במבחר גדלים

עששיות סולארית SOLANT ידועות בעמידותן הגבוהה במיוחד, אך לא נשכח גם את חומרי הגלם האיכותיים מהם עשויות העששיות, ואת העיצוב המנצח למרחב האאוטדורס שתמיד רציתם! 

תוכלו לבחור בעששית קטנה (20X20X31 ס”מ, אורךXרוחבXגובה), עששית בינונית (23X23X41.5 ס”מ) או עששית גדולה (33X33X53 ס”מ) – ותמיד תהיה לכם תאורה נפלאה! העששיות נטענות באור שמש ומצורף אליהן בנוסף כבל טעינה. כל עששית עשויה פרופיל אלומיניום 20*20*1 מ”מ בציפוי אבקה, האידיאלי לתנאי חוץ, עם זכוכית מחוסמת T3MM, פאנל סולארי נטען ABS+PP ועוד!

צוות המומחים של גודלייף אאוטדורס תמיד לצידכם – נשמח לספר לכם עוד על עששיות סולאריות לשדרוג החצר או הגינה, לסייע בבחירת העששית המושלמת עבורכם, לספק מידע נוסף בנוגע לאטימות IP ולהשיב לכל שאלה! מוזמנים ליצור איתנו קשר למידע נוסף.