איך ליהנות מג’קוזי חם בקיץ הישראלי?

איך ליהנות מג'קוזי חם בקיץ הישראלי?

רבים נוטים לחשוב כי ג’קוזי אינו מתאים לחום של הקיץ בישראל. גם אתם חושבים כך? תחשבו שוב.
באופן מוזר דווקא אחרי שנטבול בג’קוזי חם – האוויר בחוץ ירגיש לנו קר ונעים אפילו כאשר חם בחוץ… הסיבה לכך היא שטבילה במים חמים פותחת את הנקבוביות בעור. כתוצאה מכך נהיה חשופים יותר להתקררות. בחורף צריך להיזהר ולהתעטף מיד בחלוק כדי לא להתקרר. אבל בקיץ אפשר פשוט ליהנות מהקרירות בחוץ אפילו בשיא החום. אגב אם כבר נגענו בעניין פתיחת הנקבוביות בעור כדי לציין – שהמים החמים ע”י פתיחת הנקבוביות מנקים את העור משאריות עור יבש, לכלוך שהצטבר ורעלים. ועדיין מומלץ להקפיד על מספר כללים בנוגע לשימוש בג’קוזי חם בקיץ.

 

טמפרטורה מומלצת לשימוש בג’קוזי חם

אם תורידו טמפרטורה ל-34-35 מעלות – יהיה לכם קריר. אם אינכם פעילים במים (כמו ילדים שאוהבים לשחק ולהשתולל) אתם תרגישו בחוסר נוחות. לכן הטמפרטורה המומלצת היא 37-38 – שהיא חמה יותר מהטמפרטורה של עורכם. וככה תרגישו חמימות נעימה ונוחות אשר תאפשר לכם לבלות שעות ארוכות בג’קוזי עד שהאצבעות שלכם ייראו כמו שזיף מצומק 🙂

 

המלצות נוספות

1. שתו הרבה

כאשר חם לגוף הוא משחרר זיעה / מאבד נוזלים. במים אנחנו לא תמיד חשים באיבוד הנוזלים. לכן חשוב לשתות הרבה לפני/במהלך וגם אחרי.

 

2. הרגיעו

חזרתם מפעילות מאומצת/עבודה/התרוצצויות – תרגיעו קצת והורידו את הטמפרטורה של הגוף לפני שאתם נכנסים לג’קוזי החם.

 

3. לאט לאט…

היכנסו לאט וצאו לאט מהג’קוזי. שינוי מהיר של הטמפרטורה יכול לגרום לסחרחורת.

 

4. שימו לב

אם קבעתם את הטמפרטורה המקסימלית – 40-41 מעלות – לא מומלץ לשהות יותר מ-15 דקות. כאשר יש ימי קיץ קרירים או בערבים – אפשר להישאר יותר. ילדים עד גיל 12 אוהבים את המים בטמפרטורה קרירה יותר.

 

5. בדקו את עצמכם

אם אתם נוטלים תרופות כלשהן – מומלץ להתייעץ עם רופא בקשר לטבילה בג’קוזי חם.

 

6. עבדו עם אקוופינס

הנוסחה האורגנית לטיפול במים של אקוופינס מאפשרת לכל בעלי הג’קוזי והבריכות לתחזק את המים ברמת PH גבוהה יותר (שומר על עור חם ונעים) וברמות כלור נמוכות שזה כמובן רצוי.
עיינו בקטלוג חומרים לג’קוזי של גודלייף אאוטדורס למציאת המוצרים המתאימים עבורכם.

 

7. שימו כובע

לא מומלץ לשהות בג’קוזי חם בשעות החמות עם שמש ישירה. רצוי למקם את הג’קוזי מתחת לצמחיה (אבל שימו לב שפירות העץ לא יכתימו את המכסה ויקשו את ניקיון המים) או לשים שמשיה או צלייה אשר תגן מהשמש. גם כובע רחב שוליים יעזור. מצד שני קרם הגנה ישמור על העור אבל יקשה את הטיפול במים. לכן רצוי לא להיכנס עם קרם הגנה.

 

8. קררו את עצמכם

הנה רעיון להתקרר מעט בעודכם יושבים בג’קוזי החם אשר לקוח מהמרחצאות אונסן הפזורות ברחבי יפן – טבלו מגבת פנים קטנה (טונג’י) במים קרים, קפלו אותה והניחו אותה על המצח כקומפרס קר בעודכם שקועים במים החמים. זה יהפוך את הטבילה למרעננת עוד יותר.