אל תסכימו לתחליפים: אקוופינס ממשיכה להוסיף מוצרים חדשים

האדריכל ההולנדי יאן דה ריקס היה מתוסכל מהמים בג’קוזי שלו. היו בהם ריחות מוזרים, לכלוך על הדפנות. הוא התחיל לחקור את הנושא כתחביב, בהצביעו על הביופילם כעבריין בכל בעיות המים שלו. בסופו של דבר חבר לבעל תואר Ph.D. שעזר לו לפתח את אקוופינס, חברה המייצרת חומרים לג’קוזי

 

על המחקר

ביופילם, שכבת הרב-סוכר אשר מגנה על הבקטריות, קשה לחדירה לחומרי חיטוי. “בקטריות אירוביות ואנאירוביות יכולות לחיות שם ללא הפרעה, להתרבות ולגדול” אומר דה ריקס. “מצאנו תרכובת מלח טבעית העובדת בסינרגיה עם כלור ואשר מסוגלת לפתוח את שכבת הביופילם ולשחרר אותה מהמצע שלה. אתה מביא את השאריות אשר היו על הדופן אל תוך המים. הבקטריות צפות עתה בחופשיות ונעשות פגיעות לחומרי ההדברה.”

בסך הכל חקר הצוות את הביופילם במשך כ-7 שנים – כיצד הוא מתנהג, איך הוא מתקיים, כיצד גדלות הבקטריות וכיצד הן מתנהגות במים.

 

יתרונות המוצרים

בנוסף לפינוי הביופילם, אקוופינס יוצרת גם סביבה מולקולרית אשר בה התקבצות מחדש של הביופילם בלתי אפשרית, על ידי שימוש במטענים חיוביים ושליליים, אומר בוב סנודגראס, סגן נשיא לשיווק ומכירות של אקוופינס. סנודגראס מתאר זאת בדומה לשני קטבים דומים של מגנט כשמנסים להצמיד אותם.

דה ריקס אומר כי דרך זו להתבוננות בבקטריות היא מהפכנית. “כולם חושבים כי אם יש לכם בקטריות צריך לחטא, ” הוא אומר. “אך זו צורת מחשבה אחרת, אנחנו למעשה לוקחים להן את קרקע ההתרבות שלהן”.

 

ומה עתיד לבוא?

אקוופינס תשחרר בקרוב את ערכת מינרלי ים המלח. תערובת מלחים ומינרלים מיוחדת אשר החברה התאימה לשימוש במי ג’קוזי, ארוזים יחד עם 2 מיכלים של 2 ליטר מנוזל הטיפול השבועי של אקוופינס.

למעיינות התרמיים של ים המלח יש תכולה יחודית של מלחים ומינרלים, אשר במשך מאות שנים נעשה בהם שימוש לטיפול בבעיות עור שונות. במי הג’קוזי, מי מלח אלו יעשו את עורם של המתרחצים רך ורווי.

“למלחי ים המלח יש כה הרבה מעלות, שנראה טבעי לשלב אותם בחווית ספא מרגיעה” אומר דה ריקס. “אקוופינס מאפשרת לחוות את המינרלים של ים המלח בספא הביתי שלכם.”

לזמן מוגבל, ערכת חווית ים המלח תכלול דוגמא חינמית של קרם אפטר ספא עם מינרלי ים המלח של אקוופינס.

בשל יכולתו לשחרר את הביופילם, ניתן להשתמש בטכנולוגיה של אקוופינס גם בתעשיות אחרות. כיום יש לחברה מוצרים בשימוש תעשייתי וכן בשטח הרפואי.

“אנשים לא מבינים שהביופילם הוא עניין הליבה בכל הנוגע למים, בין אם זה קורוזיה, אבנית, צלילות או בריאות המים” אומר סנודגראס. “זה הכל עניין של ביופילם.”

למרות כניסתה לתעשיות גדולות יותר, אקוופינס עדיין מחוייבת לשורשיה בענף הג’קוזי ובריכות השחיה.

“הפכנו את התחזוקה לקלה ביותר,” אומר דה ריקס. “אם יש לכם מים צלולים  שמריחים טוב ויש לכם חווית רחצה טובה, המוצר הוא הצלחה”.