האם זה יקר לתחזק ג’קוזי?

האם זה יקר לתחזק ג'קוזי

תוהים האם זה יקר לתחזק ג’קוזי?

לא אחת ששאלו אותנו האם זה יקר לתחזק ג’קוזי. ובכן, התשובה הקצרה היא – תלוי.
התשובה המלאה קצת ארוכה, לכן כתבנו לכם מאמר שלם שמכסה את הכל (או כמעט הכל). מקווים שזה יעשה לכם קצת סדר.

 

עלויות אחזקת ג’קוזי

אחת השאלות הנפוצות לפני רכישת ג’קוזי היא – האם זה יקר לתחזק ג’קוזי? ובכן.. הוצאות תחזוקה של ג’קוזי תלויות במגוון גורמים – סוג הג’קוזי, מידת הג’קוזי ותכיפות השימוש בו. וזה אומר שזה בלתי אפשרי להציע אומדן מדוייק לגבי גודל ההוצאה החודשי.

צריך לזכור שלא מדובר רק בהוצאות החשמל הנוספות אלא ישנן גם עלויות נוספות כמו מים, מוצרי תחזוקה למים, ומוצרי ניקוי. גם עלויות אלה ישתנו בהתאם בסוג הג’קוזי, מערכת הסינון של הג’קוזי ואיכות המוצרים שאתה רוכש.

 

עלויות מים

כמות המים של הג’קוזי תשפיע על חשבון המים במיוחד אם אתה נוטה להחליף מים לעיתים קרובות. אבל צריך לומר שלא מדובר בהוצאה גדולה מידי. עלות קוב לצריכה פרטית היא כ-6.5 ש”ח לפי מכסה ראשונית ו-11.70 ש”ח אם מעל. אם הג’קוזי בעל מערכת סינון נורמלית נהוג להחליף מים כל 3 חודשים. כך שלא שווה להתעכב על סעיף זה יותר מידי. אבל כן כדאי לוודא שהג’קוזי יהיה בעל מערכת סינון טובה כזו שתאפשר לתחזק מים נקיים כ-3 חודשים פחות או יותר לפני שצריך להחליפם.

 

עלויות חשמל

זה סעיף יותר משמעותי וכבד משקל ללא ספק.
ג’קוזי טוב ל-3-4 אנשים בד”כ יוביל לתוספת של 100-200 ש”ח בחשבון החשמל. וזו הערכה שמרנית. העלות עשויה להיות גבוהה בהרבה אם הג’קוזי אינו איכותי ואינו כולל בידוד טוב. חשוב להבין שעיקר העבודה של ג’קוזי היא לשמור על המים החמים וככל שיש בידוד איכותי יותר – מערכת החימום תעבוד פחות.

 

עלויות תחזוקה – טיפול במים

סעיף זה מתייחס בעיקר לעלויות של חומרים לטיפול במים.
כדי לשמור על מים נקיים בג’קוזי צריך לשמור על רמת חומציות מאוזנת שזה אומר להחזיק מעלה PH או מוריד PH. וצריך מחטא למים – כאשר המחטא המומלץ ללא ספק הוא כלור (ברום נאסר לשימוש במדינות רבות).
חומרים איכותיים של יצרנים אמריקאים או אירופיים עשויים להיות לא זולים אבל האיכות בהתאם. כמו כן כמות השימוש תשפיע ישירות על עלות הכלור שהיא המרכיב העיקרי בסעיף זה.
ניתן להעריך סעיף זה למשתמשים כבדים בכ-80-100 ש”ח בחודש.

 

הנה 5 עצות כיצד להוריד את עלויות התחזוקה בג’קוזי:

  1. קנו ג’קוזי אשר מבודד בצורה הטובה ביותר – בידוד גרוע לא יוכל לשמור על חום המים והוצאות החשמל יעלו בהתאם.
    בידוד טוב יכלול פולימר מוקצף.
  2. השתמשו במכסה מבודד – כ-60% מבריחת החום של המים תהיה מהחלק העליון, כלומר המכסה, אז חשוב מאוד לוודא שהמכסה איכותי ושהוא סגור היטב ושמור היטב. בכלל מומלץ לנקות את המכסה מידי פעם ואף לפרוס אותו הפוך כלפי השמש באופן שיאפשר לו להתייבש לגמרי.
  3. לסגור ג’טים כאשר הג’קוזי לא בשימוש – אוויר קר מוזרם דרך פתחי הג’טים והוא מקרר את המים. לכן כאשר לא משתמשים בג’קוזי כדאי לוודא שהג’טים סגורים.
  4. ניקוי הפילטר לעיתים תכופות – פילטר לא נקי לא יעשה את העבודה טוב והמים לא יתנקו – ואז תצטרכו יותר שעות עבודה של סינון ואז לבסוף תצטרכו להחליף מים. ואז מדובר בעלות המים וגם בעלות חימום המים החדשים. כלומר תחזוקת מים טובה גם תוריד עלויות חשמל. מנקה פילטר יעזור לכם על מנת לנקות את הפילטר בצורה יסודית. אנו ממליצים גם לעבוד עם פילטר נוסף כדי לבצע רוטציה ביניהם ולאפשר לפילטר להתייבש לחלוטין אחרי ניקוי. נסו זאת ולא תתאכזבו.
  5. אל תקנו ג’קוזי גדול יתר על הצורך שלכם – ג’קוזי גדול יעלה יותר גם בתחזוקה של חשמל, מים, חומרים וכו’. קנו ג’קוזי בגודל הכי קטן אבל שיהיה לכם נוח כמובן.

 

לעוד טיפים ועצות שימושיות אתם מוזמנים לעקוב אחרינו, או ליצור קשר עם הצוות של גודלייף אאוטדורס שישמח להעניק לכם שירות.