כל היתרונות הבריאותיים של טבילה בג’קוזי

טבילה בג'קוזי

סובלים מבעיה רפואית כלשהי? ובכן, יש סיכוי טוב שטבילה יומיומית בג’קוזי תוכל להקל על הבעיה הזו. ישנם יתרונות בריאותיים רבים לטבילה בג’קוזי ואנחנו שמחים להביא פה את הרשימה המלאה. אז… שתהיו לנו בריאים….

 

הקלה בדלקת פרקים

ג’קוזי ביתי הינו מקום אידיאלי לטיפול בדלקות מפרקים. שהייה במים חמים מעלה את טמפ’ הגוף ומרחיבה את כלי הדם, דבר הגורם להפחתת כאבים ונפיחות ושיפור ביכולת התנועה. כמו כן, יכולת הציפה במים מרגיעה ומפחיתה את הלחץ על המפרקים ובכך מאפשרת לנו להרפות את כל חלקי גופינו ולדמות ריחוף בחלל.

 

הפחתת כאבים

ישנה סיבה טובה מדוע מטפלים פיזיותראפיסטים ומומחים להפגת כאבים משתמשים וממליצים, דרך קבע, על טבילה במים חמים החל מתלונות על כאבים קלים ועד להתאוששות מפציעה חמורה. ג’קוזי ביתי מגביר את זרימת האנדורפינים, חומר המפיג כאבים ומשפר את מצב הרוח.

 

שחרור שרירים

טבילה בג’קוזי לאחר אימון או יום מתוח משחררת את השרירים: המשמעות של שיפור זרימת הדם מהישיבה במים חמים הינה שחמצן וחומרים נוספים המגיעים מהר יותר ובצורה יעילה יותר לשריר גורמים לשחרור חומצות החלב הנצברות בשריר בזמן פעילות גופנית.
אפקט המסג’ בג’קוזי מאפשר להימנע מהצורך להשתמש במסג’יסט פרטי ויקר.

 

שיפור בחילוף חומרים והרזיה

מחקר שפורסם לפני מספר שנים ב- New England Journal of Medicine, מציג ממצאים לפיהם טבילה בג’קוזי עם מים חמים מדמה פעילות גופנית.
משתתפים במחקר שישבו בג’קוזי ביתי 30 דקות ביום, 6 ימים בשבוע, איבדו כמעט 2 קילו בשלושה שבועות מבלי שעשו כל שינוי בהרגלי התזונה שלהם או אימונים.

לאחר טבילה בג’קוזי ישנה ירידה בכמות הגלוקוז בדם ובכמות המוגלובין מסוכרר (A1C). דווח על שיפור בשינה ושיפור התחושה הכללית.

 

יתרונות לחולי סוכרת

אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2 יכולים להפיק תועלת מהידרו-תרפיה.
הרפיה יומית בג’קוזי במשך 30 דקות, במשך תקופה של שלוש שבועות, גרמו להפחתה של 13% ברמת הסוכר בדם, שינה טובה יותר ותחושה מוגברת של הרגשה כללית טובה.

הנושא מעניין אתכם? קראו בהרחבה על ג’קוזי וחולי סכרת

 

שיפור בריאות קרדיווסקולרית

לפי ד”ר ברוס בקר, כאשר הנכם טובלים עד הצואר במים, המים יוצרים יותר לחץ על גופכם והשפעה זו מעלה את פעילות הלב, דבר המסייע לו להיות בריא יותר.

 

הורדת לחץ דם

טבילה במים חמים מרחיבה את כלי הדם וגורמת לעליה בזרימת הדם בכל חלקי הגוף, יכולת המאפשרת לנו לסנן את הדם ביתר מהירות.

חוקר ממרפאת מאיו קליניק בארה”ב, תומס אליסון M.P.H, Ph.D עשה מחקר המראה כי ישיבה בג’קוזי יכולה להוריד את לחץ הדם.
כמובן שאם אתם סובלים מבעיית יתר לחץ דם עליכם להתייעץ ברופא שלכם, אך ד”ר אליסון הראה כי מים חמים מעלים את קצב הלב ובאותה עת מורידים את לחץ הדם, דבר התומך גם בשיפור הבריאות הקרדיאלית

 

הפגת מתח ולחץ

החום וההרפיה מסייעים בהפחתת מתח, ודבר זה משפר את בריאותכם הפיזית והנפשית .

 

ניקוי העור

חום פותח את הנקבוביות , וכאשר אתם נמצאים בג’קוזי המים יכולים להיכנס ולנקות את עורכם מלכלוך ורעלים. התוצאה היא תחושה רעננה ועור נקי יותר.

 

הפחתה בכאבי ראש

השילוב בין כלי הדם המורחבים, ההרפיה והחמימות כאשר טובלים בג’קוזי יכולה גם להפיג כאבי ראש.

 

הקלה בתנועה לבעלי מוגבלויות

לבעלי הפרעות בתנועה או הפרעות תחושתיות, הטבילה בג’קוזי עוזרת בשחרור השרירים, המרצת מחזור הדם והרגעת כאבים כגון כאבי גב וכאבי פרקים. הזרמים גורמים להרפיה ולשחרור האנדורפינים התורמים לתחושה נעימה

 

ג’קוזי לטיפול בסרטן – היפרתרמיה

היפרתרמיה – חימום המים לטמפרטורה גבוהה – נמצאה כעוזרת בהריסת תאים סרטניים.
שי טה זו הוכחה במחקרים רבים כיעילה מאד ונחשבת כיום כאחת השיטות המקובלות לטיפול בסרטן. נמצא כי ב60% מהמקרים בהם נעשה טיפול בהיפרתרמיה, חל שיפור במצב החולה שהתבטא בעצירת הגידול או הקטנתו.

 

מניעת הזדקנות (אנטי-אייג’ינג)

בנוסף לשמירה על איכות חיים טובה יותר, טיפול במים חמים של ג’קוזי ביתי יכול להאריך את משך החיים. מחקר שנערך על ידי פרופ’ ג’ואל מ. סטאגר, מומחה לחקר המכניקה והאנטומיה של השרירים מאוניברסיטת אינדיאנה שבארה”ב, שחקר את ההשפעה התראפית של המים במשך 30 שנה, מצביע ששהייה שבועית קבועה בג’קוזי ביתי יכולה להאט את ההזדקנות ב-20% אצל אנשים מסויימים. אחת הסיבות היא השפעת הטבילה בג’קוזי על הורדת המתח.

 

שיפור השינה

המרכז הארצי לחקר השינה בארצות הברית ממליץ לטבול במים חמים באופן קבוע טרם השינה משום שמים חמים מרגיעים ומרפים את הגוף ועליה בטמפ’ הגוף עוזרת להירדם.

 

גודלייף אאוטדורס מאחלים לכולם בריאות טובה ואיתנה!

אזהרה – עם כל היתרונות, טבילה בג’קוזי אינה לכל אחד. אנשים בעלי בעיות לב צריכים להיות זהירים ולהתייעץ עם רופא. יש גם סיכון של ארוע לב.
כמו כן קיימת סכנת התייבשות בשל החום וההזעה. נשים בהריון צריכות לנהוג בזהירות ולא להישאר הרבה זמן בג’קוזי מאחר ושהיה מרובה במים חמים עלולה להשפיע על התינוק.
בכל מקרה של ספק או בריאות לקויה, יש להתייעץ עם רופא!