נירוסטה – האם תיתכן חלודה?

מקלחון נירוסטה לחצר

נירוסטה קרויה בעברית פלדת אל חלד וממש כשמה היא עמידה בפני קורוזיה וחלודה. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהשאלה שעולה שוב ושוב: “האם בכל זאת תיתכן חלודה בנירוסטה?” צוות המומחים של גודלייף אאוטדורס כאן עם התשובה, בנוסף לכל הטיפים היעילים שיעזרו לכם למנוע היווצרות חלודה או קורוזיה למוצרי הלייפסטייל האהובים בחצר או בגינה שלכם. 

תוכן עניינים:

 

נתחיל עם התשובה שאולי לא כל כך רציתם לשמוע: כן, גם בנירוסטה ייתכנו סימני חלודה, שהם מבין הנזקים הגדולים הנגרמים בעקבות קורוזיה. יש לנו גם חדשות טובות, ואיתן נמשיך: כיוון שבכל זאת מדובר בפלדת אל חלד עמידה במיוחד, היא חומר הגלם האידיאלי עבור כל פריט החשוף לתנאי מזג אוויר קיצוניים. כמו כן, בתחזוקה קלה בלבד וללא מאמץ, תוכלו למנוע גם חלודה וגם קורוזיה, ולשמור על כל מוצר או פריט שברשותכם ממש כמו חדש!

 

על קורוזיה ועל חלודה

קורוזיה היא בעצם תהליך כימי, הנובע ממגע של חומר בחומר אחר בעת חשיפה לסביבה, או כשמדובר בסביבה חומצית או לחה במיוחד. חלודה היא אחד הדוגמאות המוכרות ביותר לקורוזיה בחיי היומיום של כולנו. חלודה הינה תחמוצת ברזל, הנוצרת עם המגע של פלדה או ברזל באוויר, חמצן או לחות. לרוב, מים אף יאיצו את התפשטות החלודה. 

 

הבחירה הנכונה

חשוב להבין, ישנם סוגים רבים של נירוסטה – כשלכל אחד מהסוגים השונים, יתרונות משלו ורמות הגנה שונות מפני חלודה. פלדה איכותית, המתאימה לסביבה בה היא נמצאת ולאופי וסוג השימוש בה, היא ללא ספק בחירה נכונה ודבר שמומלץ לקחת בחשבון כבר בתהליך הרכישה.

 

מה הם הגורמים שעשויים לגרום לחלודה?

נירוסטה היא פלדת אל חלד תודות לשכבה דקה של תחמוצת כרום (Cr2O3) שמעכבת את הובלת היונים והאלקטרונים הגורמים לקורוזיה, כמו גם לחלודה

לאחר מכן. לסביבה בה היא נמצאת השפעה גדולה על עמידותה: מים מלוחים יהפכו אותה לפגיעה יותר לעומת מים מתוקים, ואף רמת החמצן במים, הטמפרטורה, הימצאותו של כלור בקרבתה ועוד, הם גורמים סביבתיים שחשוב לקחת בחשבון

<span”>ככל שתנאי החוץ והסביבה קיצוניים יותר, כך הרכב הנירוסטה ותכונותיה משמעותי יותר לעמידותה. כשהיא עומדת איתנה בתנאי החוץ והסביבה ומצליחה לשמר את שכבת ההגנה שלה – קורוזיה וחלודה לא יופיעו.

 

נירוסטה כחדשה: תחזוקה פשוטה זה כל מה שצריך

תחזוקה היא מילת המפתח! זה קל ופשוט לתחזק נירוסטה כדי לשמור עליה נקייה והיגיינית, בשלמותה וללא סימני חלודה. פעולות התחזוקה הן פשוטות ולא יערכו יותר ממספר דקות בודדות מפעם לפעם:

  • השתמשו בחומרי ניקוי עדינים: הימנעו מחומרי ניקוי שעלולים לשחוק את הנירוסטה או להסיר שכבות חיוניות בפלדה עצמה בנוסף לחלודה.
  • הקפידו על ניקיון בתדירות קבועה: מקלחון חוץ לדוגמא, לא ננקה באותה התדירות כמו זו של המקלחת בבית, אבל בהחלט חשוב להקפיד על ניקיון בתדירות מתאימה.
  • אתרו נזקים באופן סדיר: שריטות עלולות להעיד על פגיעה בשכבת ההגנה החשובה של הנירוסטה, מעט חלודה בלבד עלולה לתפוס תאוצה אם לא נטפל בה ועוד. איתור הנזק והטיפול בזמן, קריטי לשימור הנירוסטה לשנים ארוכות.

 

אין סיבה לחשש, עם המוצרים של גודלייף אאוטדורס 

עם כל אחד מהמוצרים שלנו, כבר ווידאנו והשקענו בכך שקורוזיה וחלודה יהיו הדאגה האחרונה שלכם:

  • התאמה לאקלים ולסביבה: מזג האוויר בארץ נחשב לנוח, אך גם אותו חשוב לקחת בחשבון. מקלחון חוץ ומגוון המוצרים שלנו מיועדים לשדרוג האאוטדורס שלכם – בחורף רטוב או בשמש קיצית ועם כל קרבה לים או מקורות כלור כמו בריכה.
  • חומרי גלם ללא פשרות: הבחירה שלנו, נירוסטה איכותית, היא רק ההתחלה. נקטנו זהירות בכל שילוב בין הנירוסטה לחומרי הגלם האחרים על מנת לשמור על טיבה ועל היותה קלה לניקוי. ניטרנו כל פרט ופרט והשקענו מחשבה כדי להביא אליכם מוצרי לייפסטייל באיכות פרימיום.
  • עיצוב מנצח: התכנון שלנו הוא לפרטי פרטים, וכולל חדירת מים מינימלית המפחיתה את הנזק לפני השטח, חורי ניקוז למקרים בהם מגע עם מים הוא בלתי נמנע, זרימת אוויר חופשית ועוד..

 

תרגישו בהבדל. מקלחוני החוץ של גודלייף אאוטדורס

הם עמידים בכל תנאי מזג אוויר, ניתן לחבר אותם למים קרים וחמים, ניתן למקם אותם היכן שתרצו – ואתם כבר יודעים שהם עשויים נירוסטה ללא פשרות ודורשים תחזוקה מינימלית. אנחנו מזמינים אתכם להציץ בדגמים השונים ולבחור בדגם שישדרג את החצר וכל חוויה שלכם באאוטדורס הביתי. מוזמנים להציץ במאמר שכתבנו על ההבדלים בסוגי הנירוסטה. הצוות של גודלייף אאוטדורס לרשותכם ולשירותכם וניתן לפנות אלינו תמיד, עם כל שאלה.