מה ההבדל בין נירוסטה 304 ל-316?

נירוסטה הידועה גם כפלדת אל חלד היא חומר גלם המשמש אותנו ביומיום וממש בכל תחום: עיצוב הבית, החצר או הגינה, איןספור ענפי תעשייה שונים, ואפילו בתחומי המחקר והרפואה! היא חזקה ועמידה גם בטמפרטורות קיצוניותולא ניתן להתעלם מהמראה האלגנטי שלה, אשר הופך אותה למרכיב העיקרי ואלמנט שאין שני לו בעולם העיצוב.

נירוסטה 304 ו-316 הן מבין הפלדות הפופולריות ביותר ועשויים מהן פריטים רבים ומגוונים, הקיימים בכל בית בישראל. מה ההבדל ביניהן? ולמה תשמש אותנו כל אחת מהפלדות השונות? הצוות של גודלייף אאוטדורס ריכז עבורכם את כל המידע החשוב, אשר יספק מענה לכל השאלות.

 

תוכן עניינים

 

נירוסטה 304 ו-316: דומות אבל שונות

אין ספק שיש דמיון גדול בין שני סוגי הנירוסטה, המראה שלהן אף כמעט זהה לחלוטין. הן גם חולקות תכונות זהות כמו לדוגמא עמידות בפני חלודה, עצם היותן פלדות שאינן מגנטיות ועוד. אם אתם תוהים מהו בכל זאת ההבדל העיקרי בין נירוסטה 304 ל- 316, אז התשובה הפשוטה והמפתיעה כאן לפניכם: תכולת המולדיבן.

316 מכילה יותר מהיסוד הכימי שנקרא מולדיבן מ- 304. תוספת המולדיבן תורמת לעמידות גבוהה מפני קורוזיה, כמו גם תוחלת חיי מוצר ארוכה בתנאי חוץ, שטחים פתוחים ואקלים קיצוני. 316 עמידה יותר מ-304 ובשל כך גם יקרה יותר.

 

מה זה בכלל מולדיבן?

מולדיבן הוא יסוד כימי, צבעו לבן-כסוף, הוא ידוע כחזק מאוד ונדרשות כמויות קטנות ממנו בלבד לחיזוק מתכות ופלדות. מעל שני שליש מהמולדיבן המופק בעולם משמש להכנת סגסוגות שונות, בהן משתמשים ליצירת פריטים וחלקים העמידים בטמפרטורות גבוהות במיוחד ואף עמידים מפני קורוזיה. כיוון שלמולדיבן היכולת שלא להתרכך באופן משמעותי בטמפרטורות קיצוניות, ניתן למצוא אותו בחלקי טילים ומטוסים, מנועים ומגעים חשמליים.

תוספת המולדיבן לנירוסטה 316 מונעת היווצרות קרביד כרום בגבולות הגרעין. אחד ההבדלים הבולטים בין 316 ו- 304 הינו כמות המולדיבן המצויה בכל אחת מהן.

 

כיצד נדע להבדיל בין הפלדות?

מומלץ לוודא כבר בעת הרכישה את סוג הפלדה ממנה עשוי המוצר שבחרנו, זה יופיע לרוב במפרט הטכני. אבל, כפי שכבר ציינו, ההבדל העיקרי בין נירוסטה 316 ל-304 הוא נוכחות המולדיבן – וכשנדע להעריך את הכמות נוכל לדעת באיזו פלדה מדובר.

חריץ קטן בתוך הנירוסטה ותמיסה מוליכה אשר משנה את צבעה בהתאם לנוכחות מולדיבן יוכלו לגלות לנו המון: שינוי הצבע לגוון אדום לזמן ממושך יעיד על נוכחות מולדיבן ועל כך שיש בידינו פלדת אל חלד מסוג 316 – בעוד שינוי הצבע לזמן קצר בלבד יעיד על נוכחות מופחתת, כלומר, 304. אנחנו כמובן לא מצפים שתבצעו את הניסוי בבית, אלא ממליצים על בחירה חכמה הלוקחת בחשבון את חומרי הגלם בעת הרכישה.

 

באיזה פלדה נשתמש ומתי?

נירוסטה 304, פלדת אל חלד מצוינת, תהיה לרוב חומר הגלם העיקרי בכלי מטבח וכלי אוכל, מתקנים ומיכלים לאחסון נוזלים וציוד, משטחי עבודה ועוד. החוזק שלה ועמידותה בפני קורוזיה הפכו אותה לפופולרית ביותר גם בעולם ריהוט הגן, וללא ספק נראה אותה במבחר פריטים, מוצרים ורהיטים לחצר ולגינה. תכונותיה הטבעיות מסייעות במניעת חלודה וסדקים בתנאי מזג האוויר השונים. בנוסף, לא ניתן להתעלם ממגוון היתרונות אותם היא מציעה כמו מראה אסתטי ויפהפה אשר אידיאלי עבור כל חצר וגינה. ההרכב הכימי שלה: ברזל, כרום, ניקל ומעט מולדיבן ותכונות כמו עמידות בפני חמצון, היכולת לשמור עליה נקייה בקלות, ועלות זולה יותר מזו של נירוסטה 316 – זיכו את הפלדה לפופולריות רבה, ובצדק.

ריהוט גן כידוע, חשוף לרוב לתנאי מזג אוויר שונים, לרבות גשם, שמש ולחות, וכתוצאה מכך עלול להחליד במשך הזמן. לכן, כשמדובר ברהיטים, מוצרים ופריטים הנמצאים בחוץ, כאלה שנרצה שישרתו אותנו לאורך זמן, 316 היא בחירה פופולרית נוספת. פלדת האל חלד דורשת תחזוקה מינימלית וניתן לנקות אותה בקלות וללא מאמץ עם חומרי ניקוי ביתיים פשוטים ורגילים.

בעוד בתעשיות השונות העדפה ברורה לאחד מסוגי הפלדות, בין אם בעקבות עלויות או בין אם בעקבות תכונות נוספות – כשמדובר בריהוט ומוצרים לחצר או לגינה, מהם אנחנו מצפים שיעמדו במבחן הזמן כמובן, גם 304 וגם 316 יעשו עבודה נפלאה.

 

הבחירה שלנו: גם וגם! אבל אם אתם גרים ליד הים…

לאחר שהסברנו בקצרה על נירוסטה ומולדיבן, בהחלט ברור מדוע בחנות שלנו מגוון מוצרים העשויים מנירוסטה 316 ו-304: המטרה שלנו היא לספק לכם את המוצרים העמידים, האמינים והאיכותיים ביותר בשוק. יחד עם זאת חשוב לנו לציין, “בית ליד הים” הוא ללא ספק החלום המושלם – אך עם לחות וקורוזיה מוגברות, כך עולה גם החשיבות לסוג הנירוסטה. לכן, אנו ממליצים לבחור ב- 316 האיכותית עבור ריהוט ומוצרים הנמצאים בחוץ, אם אתם מתגוררים ליד הים.

את סדרת מקלחוני החוץ של SPIRIT לדוגמא, תוכלו למקם בחצר, לצד הג’קוזי או לצד הבריכה, ללא כל חשש מתנאי מזג האוויר או חלודה. לצד הנירוסטה האיכותית ביותר, חומרי גלם נוספים בהם אנחנו עושים שימוש בסדרת המקלחונים שלנו הם מתכת פליז, לוחות פלסטיק דמויי עץ, לוחות עץ במבוק טבעי ועוד. חומרי הגלם המרכיבים כל אחד מהמקלחונים שלנו נבחרו בקפידה, ולצד איכות שאין כמותה הם תורמים לעיצוב כולו ולשילוב ייחודי בין אלגנטיות לפרקטיות.

עד כמה עמידים מקלחוני SPIRIT? מקלחון לבריכה PUBLIC העשוי מנירוסטה 316, אחד הדגמים האהובים ביותר שלנו, עמד במבדקים קפדניים, אושר על-ידי יועץ קורוזיה מוסמך – ונבחר על-ידי עיריית אילת לשרת את ציבור המתרחצים בחופים! מוזמנים להתנסות בו בעצמכם בחופשה הבאה שלכם!

 

חומרי הגלם האיכותיים ביותר של גודלייף אאוטדורס

אנחנו, גודלייף אאוטדורס, גאים לספק לכם בכל פעם מחדש את המוצרים שישדרגו את הקיץ ואת המרחב החיצוני שלכם. אנחנו עושים שימוש בחומרי גלם ללא פשרות, נירוסטה 316 ו-304 הן רק חלק קטן מרשימה ארוכה של חומרים משובחים המבטיחים עמידות לאורך שנים ארוכות. נשמח לספר לכם עוד על ההבדלים בין הפלדות השונות, מה מכיל כל אחד מהמוצרים בחנות שלנו וכמובן, לייעץ ולסייע לכם עם כל בחירה ולתת מענה לכל שאלה שלכם. הצוות האדיב שלנו עומד תמיד לרשותכם ולשירותכם, ניתן ליצור איתנו קשר בנוגע לכל נושא ומתי שרק תרצו.