ג’קוזי אקולוגי – מה זה אומר?

ג'קוזי אקולוגי

 

אקולוגיה בעברית משמעותה “תורה הסביבה” – תחום זה מתייחס ללשלל יחסי הגומלין בין ייצורים חיים ביניהם ובין ייצורים חיים לסביבה הדוממת או הטבע.
במקרה שלנו, הנושא הוא ג’קוזי אקולוגי ולכן נתייחס ליחסי הגומלין בין חברת סופטאב ארה”ב המייצרת את ג’קוזי סופטאב לבין הסביבה – כלומר כדור הארץ.

השאלה שנשאל היא עד כמה הוא ג’קוזי אקולוגי אשר מיטיב עם כדור הארץ בהשוואה לאופציות אחרות?
נתייחס למספר מאפיינים אשר לדעתנו הופכים אותו לראוי ביותר להיקרא ג’קוזי המתחשב בסביבה.

  1. צריכת החשמל הנמוכה המתאפשרת באמצעות צורת חימום מים ייחודית.
  2. שימור האנרגיה הגבוה אשר מתרחש בו, משמע שמירה על חום המים באמצעות חומר המבנה שלו אשר מבודד בצורה יוצאת מן הכלל בענף הג’קוזי.
  3. הימנעות מהשלכת פסולת אשר אינה מתכלה ע”י אופציית חידוש הג’קוזי ע”י החלפת ריפוד.
  4. הימנעות מיצירת רעש סביבתי היות והמנוע מבודד ומושקט.
  5. הימנעות מבזבוז מים ע”י שימוש בערכת אקוופינס ובעת ריקון הג’קוזי המים יכילו כמות מזערית של כלור וזאת הודות לחומר הפעיל של אקוופינס.

 

 

נקודה 1: צריכת החשמל הנמוכה

סופטאב הוא הוט טאב בעל פטנט ייחודי שהומצא על ידי טום ת’ורנברי, והוא היחיד שמחמם את המים ללא גופי חימום. טכנולוגיה זו היא שהופכת אותו להיות ג’קוזי אקולוגי אולטימטיבי.
המים עוברים בצינורות אלומיניום דקיקים על גבי המשאבה ומנצלים את חום המשאבה לחימום המים.
כלומר, כל המנוע אטום לחלוטין באמצעות חומרים מבודדים ומשקיטים וכל החום שמייצרת המשאבה מנוצל לחימום המים. האם זה מספיק לחמם את המים לטמפרטורה הרצויה? בהחלט, הסופטאב מחמם את המים עד 41 מעלות שזה ממש חם ויותר מזה כבר לא מומלץ.
בנוסף יש לציין גם כי ג’קוזי אחרים כולם משתמשים בגופי חימום לחימום המים גופי חימום צורכים חשמל וצוברים אבנית, ואז תפוקתם יורדת וצריכת החשמל עולה בהתאמה.
צריכת חשמל חודשית של ג’קוזי רגיל היא מאות רבות של שקלים, לעיתים מעל 1,000 ש”ח בחודש. לעומת זאת, בסופטאב צריכת החשמל החודשית היא בין 30 ל-70 ש”ח תלוי בדגם ובעונה, דבר שבהחלט מגדיר אותו ג’קוזי אקולוגי מעולה.

 

נקודה 2: שימור אנרגיה גבוה בצורה בלתי רגילה

הפטנט לחימום המים של סופטאב לא היה מתאפשר ללא חומר בידוד יוצא מהכלל. הוא עשוי 25 שכבות של חומר מוקצף (פוליסטירן) בנוסחה ייחודית המותכות יחדיו ויוצרות מבנה עבה עם יכולת בידוד מושלמת.
בדקו אותו בעצמכם, כאשר בתוכו מים חמים בטמפרטורה של 40 מעלות והמכסה סגור ונראה אם תוכלו להבחין שיש מים חמים בתוך הג’קוזי. הכוונה היא שהוא לוכד את המים החמים בפנים ומאפשר לשמור אותם חמים עם מינימום צורך לחמם אותם אפילו במדינות קרות ומושלגות בצפון אמריקה ואירופה.

ג’קוזי מסוגים אחרים אינם כוללים בידוד אשר אפילו מתקרב לרמה שסופטאב מגיע – ג’קוזי אקריליק עשוי קליפה דקה בעובי של מילמטרים, ג’קוזי עשוי עץ אינו מבודד אפילו מחצית מסופטאב ועל ג’קוזי מתנפח הרי שאין לו בידוד כלל.

 

נקודה 3: הימנעות מהשלכת פסולת בלתי מתכלה

החומר המוקצף ממנו עשוי סופטאב יוצר טבעת עגולה חזקה מאוד מבחינה מבנית. המבנה הזה הוא כמעט ללא תאריך תפוגה וניתן להעריך כי מבנה של סופטאב יכול להעריך מספר שנים רב מתוחלת של בנאדם…

אז מה בעצם צריך להחליף בו? את הריפוד. הריפוד מתבלה עם השנים ועולה צורך להחליפו.
ניתן לומר בצורה זהירה שאופן הרכבתו והאפשרות להחליף ריפוד ולחדשו – כל אלה הופכים את החיים של המבנה שלו לבעל תוחלת של פי 2 מאשר כל ג’קוזי רגיל, וכמובן להיות ג’קוזי אקולוגי.

 

נקודה 4: הימנעות מיצירת רעש לסביבה

יצירת רעש פוגמת במרקם הסביבתי, מפריעה לאיכות החיים ומטרידה את נפש האדם והחיות.
הודות לפטנט הייחודי של חימום המים ללא גופי חימום והודות למבנה של הסופטאב אשר עשוי שכבות של חומר מוקף מותכות יחדיו – גם המנוע שלו חלק מהמערכת הזו – גם הוא מבודד באמצעות חומרים מוקצפים אשר לוכדים את החום ומשקיטים את פעולה כלי חוץ.

בחנו אותו כאשר הוא פועל ומחמם את המים וראו אם אתם מצליחים לזהות את רעש המנוע.
בדקו ג’קוזי מסוגים אחרים וראו עד כמה הם מייצרים רעש אשר מפריע לכם להירגע בתוכם, ומפריע לשאר הדיירים בבית ובבתים ליד.

לאחר שתבצעו את הבדיקות הללו, אנחנו מניחים שתחליטו לבד איזה ג’קוזי אקולוגי לבחור לביתכם.

 

נקודה 5: הימנעות מבזבוז מים וריקון המים עם כמות מיזערית של כלור

נקודה זו מתאפשרת ע”י הבחירה שלנו – סופטאב ישראל להציע ללקוחותינו מוצרים לטיפול במים המבוססים על הנוסחה של אקוופינס.
מוצרים אלה כוללים נוסחה אורגנית מליחית אשר מפרקת את שכבת הביו פילם שהיא מעטה ההגנה של בקטריות במים. כאשר יש אקוופינס במים רמת הכלור הנדרשת יכולה לרדת בעד 70% מאשר ללא אקוופינס. זה יתרון אדיר. החוויה נעימה יותר ובריאה יותר.
המים יכולים להישמר זמן רב יותר וחיי המערכת כולה מתארכים.
לעומת זאת ג’קוזי מסוגים אחרים – אופן הטיפול המוצע במים הנו המסורתי עם חומרי חיטוי רגילים ובלי הסיוע של אקוופינס.

האם הצלחנו לשכנע אתכם שסופטאב הוא ג’קוזי אקולוגי המיטיב עם הסביבה?

כדי לעזור לכם בבחירת הג’קוזי הבא שלכם, כתבנו מאמר שלם שעוסק בשאלה האם זה יקר לתחזק ג’קוזי